فایل(محاسبه آب مورد نیاز الگوی كشتهای مختلف با روش پنمن مانتیث و مقایسه آن با نتایج سند ملی آب ایران)

محاسبه آب مورد نیاز الگوی كشتهای مختلف با روش پنمن مانتیث و مقایسه آن با نتایج سند ملی آب ایران|50037425|wpl|
مشخصات مختصر و مفید این پست با عنوان محاسبه آب مورد نیاز الگوی كشتهای مختلف با روش پنمن مانتیث و مقایسه آن با نتایج سند ملی آب ایرانقابل مشاهده می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

مشخصات نویسندگان مقاله محاسبه آب مورد نیاز الگوی کشتهای مختلف با روش پنمن مانتیث و مقایسه آن با نتایج سند ملی آب ایران

هوشنگ قمرنیا - عضو هیئت علمی گروه مهندسی آب دانشگاه رازی کرمانشاه
سالومه سپهری - دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مهندسی آب دانشگاه رازی کرمانشاه


چکیده مقاله:

در مقاله حاضر به محاسبه آب مورد نیاز الگوی کشتهای مختلف با روش پنمن مانتیث و مقایسه آن با نتایج سند ملی آب ایران پرداخته شده است. نتایج نشانگر آن است که در برخی موارد سند ملی، میزان نیاز خالص آبی را بیشتر از حد لازم و در برخی موارد کمتر پیش بینی نموده است. علت این تغییرات فاحش در میزان نیاز آبی محاسباتی را می توان در دو چیز دانست. اول آنکه جهت تهیه سند ملی آب کشور از دوره های آماری کوتاه مدت استفاده شده است، به طوریکه خشکسالیهای اخیر در طول این دوره آماری نا دیده گرفته شده است. دوم اینکه خشکسالیها و تغییر اقلیم در جهت گرم شدن هوا بوده و بنابراین تغییراتی در میزان آب خالص مورد نیاز گیاهان الگوی کشت های مختلف در اکثر اقلیم ها بوجود آورده است. واضح است که امر تغییر اقلیم، سبب غیر قابل اعتماد شدن تخمین های سند ملی آب کشور شده است. بنابراین لزوم بازنگری و اصلاح آن به شدت احساس می شود.


کلیدواژه‌ها:

الگوی کشت - تبخیر و تعرق بالقوه - روش پنمن- مانتیث - سند ملی آب کشور


نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:


قمرنیا, هوشنگ و سالومه سپهری، ۱۳۸۸، محاسبه آب مورد نیاز الگوی کشتهای مختلف با روش پنمن مانتیث و مقایسه آن با نتایج سند ملی آب ایران، هشتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، شیراز، دانشگاه شیراز


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (قمرنیا, هوشنگ و سالومه سپهری، ۱۳۸۸)
برای بار دوم به بعد: (قمرنیا و سپهری، ۱۳۸۸)



مطالب دیگر:
🔗مراحل تکامل فناوری آموزشی و بررسی آموزش مجازی و الکترونیکی در آن🔗دیدگاه ها و نظریه های مورد استفاده در فناوری آموزشی🔗تحقیق کامل در مورد آموزش از راه دور 95 صفحه🔗پایان نامه یادگیری الکترونیکی 98 صفحه🔗پیشینه آموزش از راه دور در ایران و بررسی نسل های آن🔗پایان نامه کامل در مورد آموزش مجازی 99 صفحه🔗ابعاد مختلف آمادگی جهت تحقق آموزش مجازی🔗بررسی عناصر آموزش مجازی و شیوه های ارائه آن🔗جایگاه مهارت های یادگیرنده الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاه مجازی🔗فناوری های الکترونیکی در فرآیند آموزش و یادگیری🔗بررسی مهارت های لازم یادگیرنده در آموزش مجازی و الکترونیکی🔗نقش معلم در آموزش مجازی و یادگیری الکترونیکی🔗پاورپوینت اختلالات تجمعی ناشی از ترومای اندام فوقانی🔗پاورپوینت الگوی فعالیت جسمانی🔗پاورپوینت تست شخصيت MBTI مایرز- بریگز🔗پاورپوینت فرسودگی شغلی🔗پاورپوینت بررسی کاربرد کامپیوتر و MI در توانبخشی🔗تحقیق کامل در مورد خودپنداره تحصیلی🔗عوامل موثر بر خودپنداره تحصیلی دانش آموزان🔗ارتباط خودپنداره تحصیلی دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی🔗پاورپوینت آزمایش افت وزنی قير در 17 اسلاید 🔗چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های اسنادی🔗تحقیق در مورد نظریه اسناد در سبک های اسنادی🔗تحقیق در مورد نظریه انتساب در سبک های اسنادی🔗تحقیق کامل در مورد تنیدگی